Case study
Wysoka pozycja = dużo odwiedzin
Tylko jak osiągnąć czołowe pozycje w wyszukiwarce? Zacznijmy od początku - analiza zapytań internautów i optymalizacja strony internetowej to podstawa. Używając powszechnie dostępnych narzędzi, takich jak Google Keyword Tools, możemy oszacować, jakie frazy z naszej branży są przez internautów najczęściej wyszukiwane. Możemy też zbadać, jak silna jest nasza konkurencja i czy walka z liderami nam się opłaci? Być może skupić się na frazach niszowych i tu wywalczyć sobie wysokie pozycje w wyszukiwarce?
Optymalizacja strony internetowej to z pozoru łatwa sprawa - poprawne meta tagi i tytuły, treści nie nadmiernie przesyconwe słowami kluczowymi i opisy obrazków - to nie starcza!. Google szukają czegoś lepszego. Lepszego i świerzszego - unikalnych treści, które przyciągną internautów i będą linkowane z wielu niezależnych stron o wysokim zaufaniu.
Na tym etapie możemy zacząć myśleć o strategii pozycjonowania strony. Spośród wielu metod, wybierzmy tę, która da klientowi dobre rezultaty w dłuższej perspektywie czasu. Jeśli klient wymaga rezultatów jak najszybciej - warto zaproponować mu kampanię AdWords. Pozycjonowanie wymaga czasu i doskonałej strategii - warto informować klienta o realnym czasie uzyskania rezultatów naszych prac.
Należy też pamiętać o jakości ruchu na stronie. Klient z pewnością sam odczuje dobrze przeprowadzoną kampanię pozycjonowania strony. Zainteresowanie jego ofertą wzrośnie, zwiększy się znacznie liczba telefonów z zapytaniami. Zadbajmy o to, by dobre efekty pozycjonowania korelowały z oferą klienta i przyniosły mu wymierne korzyści.
Jeden z moich klientów koniecznie chciał wypozycjonować się na frazę o zasięgu krajowym. Po 3 miesiącah prac okazało się, że klienci z drugiego końca kraju wydzwaniają do niego i proszą o wykonanie usługi, która ma sens tylko w zasięgu lokalnym; zaproponowaliśmy mu zmianę strategii - zamiast skupiać się na jednej usłudze w skali kraju, postawiliśmy na kilka usług o zasięgu lokalnym, i dzięki temu po krótkim czasie klient rozwinąłskrzydła w swoim mieście.
Dużo odwiedzin strony powinno przekładać się na wysoką konwersję. Czasem obserwujemy, że dziesiątki odwiedzin kończą się po pierwszym wejściu na stronę. Co jest nie tak? Albo internauci nie dostają tego, czego szukali, a wizyta na stronie jest przypadkowa, albo oferta nie jest dla nich korzystna. Należy badać takie przypadki i dążyć do zoptymalizowania konwersji - by pozycjać jak najwięcej zaangażowanych wejść na stronę.